Maloobchod s potravinami utržil v roce 2019 v Německu podle časopisu Fleischwirtschaft 252,7 mld. euro a meziročně si připsal 2% nárůst. Tržby za samotné potraviny představovaly 210 mld. euro.

V Německu existuje v tomto odvětví velká koncentrace. Top-30 maloobchodníků s potravinami drželo v roce 2019 tržní podíl 95,3 % (tržby 240,9 mld. euro), na top-5 připadl podíl 75,6 %. Pořadí největších hráčů zůstalo přitom meziročně beze změny. Absolutní jedničkou s dostatečným náskokem je stále skupina Edeka s předloňskými tržbami 61,9 mld. euro a podílem 24,5 %. Následuje skupina Rewe s tržbami 44,7 mld. euro a tržním podílem 17,7 %. Skupina Schwarz si meziročně polepšila v tržbách o téměř 3,6 % na 41,7 mld. Německou čtyřkou je skupina Aldi s tržbami 29,5 mld. euro a velkou pětku uzavírá skupina Metro s 13,2 mld. euro.

Segment diskontních prodejen zaznamenal v roce 2019 menší meziroční růst, a sice jen necelých 0,6 % (plus 0,5 mld. euro). V segmentu drogerií (dm, Rossmann ad.) se zvýšily meziročně tržby o 3,2 %. Pro rok 2020 poznamenaný pandemií covid-19 předpovídají odborníci další nárůst tržeb maloobchodu s potravinami okolo 2,7 %. Na přesná čísla si musíme ale ještě chvíli počkat.


Kam